Artikels

Hoe groeiende bedrijven nieuwe online betaalstrategieën kunnen omarmen om hun conversie te maximaliseren

Met de COVID-19-pandemie die leidde tot de tijdelijke sluiting van lokale restaurants kreeg de 'shop local'-beweging een enorme boost. De pandemie heeft veel nieuwe consumentsegmenten gedwongen om over te stappen op online aankopen.

  • Belgium
23 juni 2020

Schoonmaak van Ingenico betaalterminals

De gezondheid van onze klanten, leveranciers, partners en werknemers, of deze nu op kantoor of in het veld werken, staat bij ons centraal.

  • Belgium
7 april 2020

Black Friday bekeken door de ogen van een expert

Miljoenen merchants overal ter wereld zijn zich op Black Friday aan het voorbereiden. Terecht, want vorig jaar was Black Friday alleen al in België goed voor een stijging van 48,4% in eCommerce. Volgens de gegevens van een online betaalplatform van Ingenico dat groeibedrijven bedient, verwerkten de Europese merchants tijdens de jaarlijkse shoppingpiek van 2018 90% meer transacties dan op een gemiddelde vrijdag, en gaven de consumenten 175% meer uit. 

De grensoverschrijdende aankopen op Black Friday stegen met 73% van 2017 tot 2018 en men verwacht dit jaar nog meer groei, omdat de consumenten unieke cadeaus voor de feestdagen buiten hun thuismarkt zoeken.

De mogelijkheden zijn dus enorm en het komt erop aan ze optimaal te benutten. Om lokale inzichten te krijgen in de manier waarop kmo's het meeste voordeel uit deze jaarlijkse piekverkoop kunnen halen, zijn we met regionale expert van Ingenico gaan praten: Ray Bak (Sales Director, VK, België en Nederland).

  • Belgium
22 november 2019

Piekverkoopcijfers wijzen op nieuwe pan-Europese afzetmogelijkheden voor snel groeiende handelaars

Onze Europese online divisie heeft inzichten omtrent e-commercetransacties gepubliceerd, die wijzen op nieuwe pan-Europese verkoopkansen voor online handelaars tijdens zeer gerichte piekverkoopevenementen.

  • Belgium
13 september 2019

Lokaal denken is essentieel voor internationale groei

Als het om online betalingen gaat, heeft elk land heeft zijn eigen voorkeuren en gewoonten. Deze zijn in de loop der tijd voortgekomen uit lokale omstandigheden en vinden vaak hun oorsprong in offline winkelen.
Als die gewoonten er eenmaal zijn, houden mensen eraan vast. Mensen betalen het liefst op de manier die ze kennen en vertrouwen en als ze in een browser ook nog in hun eigen valuta kunnen betalen, is de kans veel groter dat ze een aankoop doen.

  • Belgium
21 augustus 2019

Van visie tot succes: Drie essentiële strategieën voor e-commerce ondernemers

Dit is een oproep aan iedereen met grote dromen, de visionairs, en iedereen die er echt voor wil gaan en met niets minder genoegen neemt dan met succes. Wij willen jouw verhaal horen.

Met My Business, My Story zetten we mensen in het zonnetje die hun zakelijke dromen omzetten in daden. We willen die drukke ondernemers vragen even de tijd te nemen om stil te staan bij wat ze hebben bereikt en te vertellen over hun passie, lef en vastberadenheid die daarvoor nodig waren.

  • Belgium
21 juni 2017